idag red jag en riktig härlig tur , det är så mysigt att rida barbacka.och semlan gick riktigt bra i o både skritten och traven.
Men tyvärr var det för hårt för att galoppera på gårdsplanen.
När jag är i stallet så kan jag verkligen vara mig sjlälv och känna
att jag duger bra som jag är.
Jag behöver aldrig känna att jag måste köpa en massa saker
för att vara okey utan det är bara att komma som man är
och det tror jag är väldigt viktigt för alla unga i dagens samhälle.
Och jag tror till och med att det är Livsavgörande.
För om man inte hittar något bra ställe där man kan umgås med andra
och ändå duga så får men en enorm press på sig.
Jag har både ridningen och Kyrkan som ett ställe där man bara kan vara 
sig själv och jag vill uppmuntra alla er till att hitta något ställe
eller börja med någon sport för det är verkligen så viktigt.
Även om jag skulle vilja ha en massa saker så vet jag att jag duger som jag är
och det är väldigt svårt att inte stå och dregla i skylltfönstrena det vet jag mycket väl.
men jag tror det inte lönar sig attha så mycket saker eller så det
viktigaste är ju hur man rider och relationen med hästen och
inte att man har den nyaste GPA hjälmen.
men man måste ju faktigst ha en ridhjälm för att kunna rida säkert
men man behöver ju inte haden dyraste eller så.
Det finns snygga hjälmar som är Billiga och inte kostar en förmögenhet 
OCH ÄR SNYGGA !!!!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej